Homosexuell eller inte, spela roll?

Jag kände bara att jag var tvungen att blogg om det här ämnet och skriva det som en inlägg..

Jag har länge gått och tänkt på det här med homosexualitet. Människor och media runt om i världen ser homosexuella som något negativt, något som inte borde finnas och något som är fel. Det liksom inte ingår i guds "traditioner" om ni förstår vad jag menar. Och jag blir så jäkla irriterad på sånt.. jag menar vilka är ni där ute och döma om hur en viss människa ska vara? om hon/han ska vara hetero eller homo? jag tror inte alls det handlar om att man blir förälskad i en kvinna eller man utan man blir förälskad i personen. Och om det nu är så att en kvinna blir förälskad i en kvinna eller en man blir förälskad i en man då är det bara så. Dessa kategorier "bög" och "lebb" borde inte existera de är bara  förnedrande ord till dessa människor som faktiskt har fallit för de som jag skrivit ovan.

Jag tycker själv att det är upp till var och en vem man vill vara tillsammans med, man kan inte bestämma vem man börjar tycka om, vem man blir förälskad i eller vem man vill dela sitt liv med. Samtidigt är det inget fel på att kvinnor gillar män och tvärtom utan det är upp till en själv som individ.

Media framför homosexualitet som något negativt helt tiden tycker jag, det skrivs om allt möjligt i tidningar och sänds i  nyheterna på TV.. ska homosexuella få gifta sig i kyrkan eller inte? Ska homosexuella få adoptera eller inte? osv.. alltså jag kan inte riktigt fatta varför det här ens ska behöva tänkas över? Är det inte så att alla människor i samhället har samma rätt?  Vad är det för skillnad om två män eller två kvinnor som älskar varandra mer än något annat vill gifta sig i en kyrka. Dom är också människor precis som alla andra och de ska behandlas precis som alla andra.
Det verkar vara ett sånt stort problem i samhället och jag kan inte förstå varför? Dessutom tycker jag att de borde få adoptera, de är två personer tillsammans som vill rädda barn i världen genom att ge dom ett hem, ett hem fylld av kärlek och vill sätta barnet i första prioritet. Men så säger adoptions byråerna nej för honomsexuella att adoptera.. varför undrar jag? usch.. alltså jag skulle kunna sitta här i evigheter och bara skriva och skriva men det ska jag inte göra.
Jag tänkte bara säga att det finns många kändisar där ute i världen som faktiskt står för att dom är homosexuella och dom skämms inte alls över det. Jag beundrar dessa kändisar de borde ni också göra =)


Cynthia Nixon och Christine Marinoni (hennes flickvän)
 

Ellen Degeneres och Porta De Rossi (hennes flickvän)

    
Dom är hur söta som helst =)
I'm not a judger!

Kommentarer
Postat av: josephine

sv:jaha okej :/ ja det har jag väl :)

2009-01-12 @ 16:31:54
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: josephine

sv: gjorde du? :D nej jag blir bara skit glad :D

2009-01-12 @ 18:12:53
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0