Summering av helgen!

Hej bloggen! tänkte att jag skulle summera min helg. Så här började den...

I fredags började dagen med att jag åkte in till stan för och träffa favoriten för och kolla runt lite grann. Väl när jag klev av tuben så var jag jätte kissnödig (som vanligt) så sprang in på närmaste donken efter det gick vi in på H&M divided i gallerian där favoriten inhandlade ett par skit snygga jeans. När vi väl stod i kassan sa jag att jag var jätte sugen på glass så vi bestämde oss för och ta en promenad genom gamla stan eftersom det är där de har den godaste glassen i stan, det tycker iallafall jag hehe.

Men sen efter många in och ut i affärerna längst gatan blev vi hungriga så vi gick och käkade på Hirschenkeller. Där beställde jag in fläsknoisette med pommes och bearnaisesås och favoriten åt Hirschenkellers hamburgertallrik och cola med det.. det var supergott och härligt väder ute, så det var en perfekt dag och sitta där på deras uteservering precis vid vattnet. Väl efter vår middag promenerade vi tillbaka till Gamla stan och åt glass som vi hade bestämt innan.

Glassen kostade 54 kr styck, grymt dyrt men grymt GOTT så tack för den favoriten =)

Efter en hel dag i stan åkte vi hem till mig för och göra oss i ordning.. skulle nämligen ut med alla tjejer. Tog så lång tid och göra oss i ordning, så det blev och ta en taxi in till Fridhemsplan där vi förade på Nivå. På Nivå var det så packat så vi drog vidare och efter några till cider fyllekäkade vi på donken. Och sen drog jag, favoriten, lollo och therese till Albertos café på birger jarlsgatan och satt där och fikade och pratade tills klockan var runt 06:00. Så efter det åkte vi med tuben hem och sov till ungefär efter 16:00 på lördag..

Så min lördag spenderade jag faktiskt bara hemma.. tog det lugnt och så! orkade verkligen inte göra någonting annat och när favoriten väl ville att jag skulle med ut tyckte jag det var alldeles för sent.

Så igår när det väl var söndag, vaknade jag upp och låg och glodde på tv. Och hoppade sen in i duschen för och fräscha till mig lite.. så precis när jag klev ut ur duschen ringde lollo mig och ville att jag skulle hänga med in till stan och fika. Så det var bara och fixa till sig för och sen möta dom i centrum.

Åkte in till stan och satte oss på Waynes coffe och fika lite grann. Sen fick jag en dum idé om att vi skulle åka till grönan så vi tog bussen från centralen och åkte dit, för och sen få en ännu bättre idé om att vi skulle hyra en paddelbåt men då skulle dom precis stänga när vi kom så vi bestämde oss för och åka vidare till grönan iallafall.

Men väl där så tyckte vi priserna var alldeles för dyra och det var för sent för och slänga bort sådär mycket pengar på bara någon timme.. så vi valde att ta det en annan dag. Så istället tog vi färjan över till slussen. Och på båten stötte vi på min granne, som bjöd upp oss högre upp på båten så vi fick bättre utsikt. Mycket snällt! så ja, vi åkte väl den där djurgårdsfärjan fram och tillbaka runt 4 gånger, då vi väl sen bestämde att "nu ska vi av". Favoriten var nämligen tvungen och åka hem för att börja jobba tidigt nästa morgon och jag och lollo var jätte hungriga.

Så kvällen igår slutade med att vi följde favoriten till pendeltåget och vi gick och satte oss och käkade på max och sen efter det stod vi och pratade en stund. Lollo och therese tog sen pendel hem till sig och jag satte mig i en taxi stockholm och åkte hem ;D

hehehe.. ja haft en riktigt bra helg iallfall kan man säga. Hoppas på en lika bra helg nästa helg! för då fyller jag faktiskt 19 WOHO!!!!

puss och kram, chaooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0