091021

Hej hej! idag har jag suttit som en idiot och ringt runt till hur många butiker som helst som säljer böcker även alla sidor på internet. Det är nämligen så att jag hela tiden känner mig sugen på att läsa och eftersom jag inte gillar vilka böcker som helst så är jag ganska petig med vad jag vill läsa för böcker.

Men jag har beställt "En blomma i afrikas öknen" och uppföljaren till den "Ökenblomman återvänder" som jag hade tänkt och ta med mig till Lanzarote när jag åker och när jag kommer hem vill jag ha lite nya böcker och läsa och därför har jag bestämt mig att jag vill läsa serien av Sophie Kinsellas böcker som består av: "En shopaholics bekännelser" "En shopaholic i New York" "En shopaholic säger ja" En shopaholic får en syster" och den sista av den dessa uppföljare "En shopaholic i väntans tider".

Det jobbiga var att vissa bara fanns på pocket och vissa bara inbundna och jag kände att jag ville ha dom inbundna och inte i pocket bara för att jag tycker de är snyggare haha men det visade sig att jag bara kunde få tag på 2an, 4an och 5an och detta blev ju ett litet problem. Så jag sökte runt på nätet som en tok utan resultat och ringde även runt till massor av butiker som säljer böcker i hela sverige och fick inget resultat där heller. Tydligen så har 1an och 3an slut producerats hos förlagen och finns därför bara och få tag på genom second hand eller om det eventuellt finns någon butik som har någon enstaka kvar. Men känns som att jag ringde runt alla och de hade samma svar: finns endast på pocket.

Och jag nöjde ju mig självklart inte med det svaret så fick ett litet tips och det var från en tjej på bok-skotten som gav mig ett nummer till ett så kallat "antikvariat".. en butik som har äldre versioner och nya versioner av böcker och tar in begangnat och nya böcker. Och där fick jag napp! fick tag på den 3e boken och den var alldeles ny och dom ville ha 80 kr för den och det bästa av allt är att dom skickar hem den till mig WOHO!

Och inte bara det, sån tur som jag verkade ha hittade jag 1a boken på tradera och vann den självklart för 20 kr, den inbundna varianten. Så slog två flugor i en smäll, är inte jag glad JOO!!!

Hahaha värsta långa inlägget för det där lilla men jag känner mig stolt över mig själv så nu längtar jag bara tills de kommer...

Ja det var väl allt jag ville skriva =D såhär ser böckerna iallafall ut...

En shopaholics bekännelserEn shopaholic i New YorkEn shopaholic säger ja
En shopaholic får en systerEn shopaholic i väntans tider

När jag börjat läsa den första berättar jag hur den var =)

xoxo


Kommentarer
Postat av: Sarah

Böckerna är skit bra! Väntar på att den sista ska komma ut i pocket.

Skorna är köpta på Nilson. Använda men är i bra skick.

2009-12-02 @ 20:32:52
URL: http://thisissarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0