Otur eller vad?

Ja, jag tycker verkligen jag har otur i allt.. ingenting den här senaste månaden har gått som jag velat.

Började väl med att mina "slutbetyg" som jag skulle ha fått V.32 har varit fel 2 gånger när skolan har skickat dom till mig och har gjort så att jag har behövt ringa dom ett fler antal gånger tills den 3e gången när jag fick dom då de var rätt.

Sen är det samma sak med mina anställnings bevis dom har jag även där fått fel 2 gånger och sitter fortfarande och väntar på att jag ska få den 3e som jag HOPPAS är rätt.

Inte nog med detta så beställde jag hem ett par böcker som jag nämnde i något tidigare inlägg, nämlingen böckerna som jag tänkt och ha med till Lanzarote, "En blomma i afrikas öknen" och "ökenblomman återvänder". Och så fick jag ett sms igår att posten skulle leverera dom till mig igår och sen när jag hörde att posten kom öppnade jag paketet och jag skojar inte jag förstår inte vad som hade hänt med ena boken den var helt defekt.

För det första var boken helt trasig i kanterna, för det andra så kunde man inte läsa texten på baksidan av boken där det står vad boken handlar om eftersom nästan hela texten var bort "riven" svårt och förklara men text saknades och för det tredje så var texten inuti boken nästan likadan fast ännu värre, där kunde man bara se halva texten.

Och så arg som jag var ringde jag upp företaget där jag beställt böckerna från och hon sa att jag antingen kunde få 5% avdraget från boken eller få en helt ny bok. Och då tänkte jag, öh? 5%.. snälla boken går ju inte ens och läsa hur tänker du människa? SERIÖST!

Jag valde iallafall att få en ny bok och förklarade att jag ska ha med mig dessa utomlands. Så nu måste jag först vänta på ett första brev där jag får en liten retur "lapp" så jag kan lägga den trasiga boken på brevlådan och skicka iväg den till dom men det kan jag ändå inte göra förrän min andra nya bok kommer eftersom jag måste lägga denna trasiga bok i den förpackningen som den kommer i.. ååhh suck ni fattar inte vilken jävla otur jag har (stackars mig)...

Och självklart är det inte nog med det. Jag vann ju även den första boken i serien "En shopaholics bekännelser" på tradera och det tog 3 dagar innan jag ens fick ett svar från säljaren. Och endast fick jag svar eftersom jag mailade säljaren 2 gånger och även skickad sms. Det roliga är väl att säljaren inte hade något nummer så jag hittade det själv på eniro, så dum är jag inte klart säljaren inte vill att man har dess nummer då personen faktiskt fått väldigt många negativa omdömen.

Står att köpare som vunnit auktioner av denna säljare betalt men ej fått deras grejen. Nu säger jag bara FAN TA DENNA SÄLJARE om jag inte fåt min bok. Då blir det krig! så nu får se vi vad som händer med allt.. jag kommer uppdatera bloggen om allt detta såfort allt är okej.

Hahaha jobbigt inlägg, men ibland måste man skriva av sig.

puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0