29/4-11

Ville bara blogga om en mycket skum grej jag varit med om.
Det började för någon dag sen då jag satt inne på blocket och försökte hitta en förvarings bänk som jag tillslut hittade.. jag mailade personen som hade lagt ut annonsen och fick svar att den fanns kvar.

Vi messade för och bestämma tid och träff och det slutade med att vi bestämde att ses strax utanför mitt jobb på torsdag eftermiddag! väl på min rast kollade jag mobilen för jag skulle fråga exakt vart vi skulle ses då man inte kan parkera utanför mitt jobb hur som helst. En timma senare när jag sprang in på toa en snabbis och kollade mobilen igen fick jag till svar 'hejsan! jag är ledsen, en köpare ringde mig precis och erbjöd mig 100kr mer än dig så bänken är tyvärr såld.'

Jag blev helt paff? och ledsen? arg och besviken.. vad hände med vårt samtal? vi hade ju liksom bestämt och jag hade tagit med mig både pengar och grejer så jag skulle kunna ta hem bänken. Jaha tänkte jag och skickade ett väldigt elakt sms tillbaka.

Och självklart kunde ju jag inte sluta tänka på detta... de förstörde min dag. TOTALT!!! jag kan vara känslig men så gör man bara inte tycker jag. Tycker det var väldigt fult gjort. Vilken BITCH! men..

Sen på kvällen sov favoriten hos mig och jag berättade hela grejen, dålig stil fick jag till svar. Mmm! visst var det. Men jag hade en konstig magkänsla över det hela. Något var skumt! och när jag har en magkänsla brukar de alltid stämma av någon konstig anledning.

Så jag bad om favoritens mobil och messade den här personen där jag skrev 'finns bänken kvar?' men vi fick inget svar innan vi la oss. På morgonen idag ropar favoriten på mig och säger 'guess what?' hon svarade.. bänken FINNS KVAR! och jag sa ' jag sa ju deeeet, något var skumt'. Så vi bestämde med henne att vi skulle hämta upp den och favoriten fick inte nämna mitt riktiga namn. Men favoriten råkade säga det här är na.. THERESE!!! haha så idag fick jag heter Therese . Ganska kul faktiskt =)

Favoriten prutade ner den till 400kr från 800kr :D
sen åkte vi hem.. och jag var jätte glad.

Fick åka taxi hela vägen hem (tack favoriten<3) och sen fick jag hjälp av taxichauffören, tack!

NU FANNS DET BARA ETT PROBLEM KVAR, BÄNKEN VAR ROSA OCH JAG VILLE HA DEN VIT! SÅ DET BLEV ATT GÅ DIREKT NER TILL ÖB OCH KÖPA EN VIT FÄRG, PENSLAR OCH ROLLER. SEN SATT JAG VÄL OCH MÅLADE I ETT PAR TIMMAR. DOCK BEHÖVER DEN MÅLAS EN GÅNG TILL IMORGON!

Nu ska ni få se en bild på denna underbara bänk som jag har krigat för, sen lägger jag upp en ny bild på slutresultatet när den är vit och klar =)





OVER AND OUT

Förresten vilket underbart bröllop det var idag mellan Willam & Kate =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0